Informatiebordjes voor ecologisch beheerd groen

Ecologisch groenbeheer kan vaak nog wel wat uitleg gebruiken!
Want mensen ervaren natuurlijker beheerde tuinen, bermen en groenstroken soms als rommelig of slordig. En vragen zich af of de bewoner of gemeente vergeten is te maaien…

Uitleg ter plaatse

Uitleg via de website, de krant of socials van de gemeente over het waarom van ecologisch beheer, helpt natuurlijk.
Veel beter nog werkt uitleg ter plekke met een informatiebordje.

Daarom maakte Stichting de Lynx een paar ontwerpen voor zulke bordjes: voor in tuinen, bermen of andere plekken waar het groen natuurlijker wordt beheerd. Zodat elke voorbijganger direct ziet: hier wordt bewust gewerkt aan rijker groen. Met méér bloemen en kruiden en dus méér plek en voedsel voor vlinders, insecten, vogels en egels en andere dieren.

Vrij te gebruiken

De onderstaande ontwerpen zijn vrij te downloaden en gebruiken.

De pdf’s zijn geschikt voor print/druk op verschillende soorten materiaal voor informatieborden. Kijk bijvoorbeeld in de webshop van Biopanel naar de mogelijkheden om bordjes van 100% biobased en circulair materiaal te maken, of elk gewenst formaat.

Klik op één van de afbeeldingen om de pdf met de vierkante bordjes te downloaden (670KB)

Klik op één van de afbeeldingen om de pdf met de ronde bordjes te downloaden (840KB)

Klik op de afbeelding om het bordje voor Lochem Groen te bekijken

Ontwerp op maat

Wil je een van de ontwerpen graag meer op maat, bijvoorbeeld met een eigen logo erop of in een specifieke kleur?
Stuur een bericht aan rob.janmaat@stichtingdelynx.nl. In overleg kunnen we dan de Indesign-bestanden beschikbaar stellen.

Tip: Wil je nog meer doen om bewoners positief te stemmen over ecologisch groenbeheer? In de factsheet ‘Hoe ga je om met zorgen van bewoners voor natuurinclusief?(pdf, 275KB) die we samen met Wageningen UR maakten, vind je enkele adviezen.