Paarden bij elkaar

In Nederland en België staan helaas nog veel paarden en pony’s alleen. Soms op een weiland, soms in een stal. Misschien heeft de eigenaar niet genoeg plek om het hele jaar door twee paarden te laten grazen. Ook geld kan hier een rol bij spelen. Maar wat nou als het ons lukt om twee van die eenzame paarden, die misschien maar een paar kilometer bij elkaar vandaan staan, samen te laten  komen?

Paarden bij Elkaar bemiddelt tussen eigenaren van eenzame paarden en streeft ernaar om samen tot een oplossing te komen. We hebben op deze manier al veel ‘matches’ kunnen maken. Paarden en hun eigenaren zijn hierdoor gelukkiger geworden!

Paarden bij elkaar is een project van Stichting de Lynx. Wij zijn een ideële stichting en aan onze hulp en bemiddeling zijn GEEN kosten verbonden.

Zet paarden bij elkaar!

Paarden zijn kuddedieren. Met elkaar voelen ze zich veilig. Samen houden ze de omgeving in de gaten en waken over elkaar. Wist je dat paarden die alleen zijn soms zelfs niet durven te gaan liggen om diep te slapen?
Paarden hebben, net als mensen, behoefte aan sociaal contact. Ze kunnen hechte vriendschappen voor het leven vormen. Zonder vriendje is een paard eenzaam en ongelukkig.
Ruinen zijn vaak erg speels en houden graag schijngevechten met elkaar. Uren achter elkaar kunnen ze zo tegen elkaar steigeren en samen rennen. Dat gun je toch elk paard!
Merries houden ervan om rustig bij elkaar te buurten, eens een ommetje te maken en vooral samen ruimte te delen. Zonder maatje valt er niets te delen.

Zie ook het artikel in Hart voor Dieren jan 2024.

Wat kun jij doen?

Aarzel niet om contact op te nemen met Margreet via paardenbijelkaar@gmail.com of bel Tjitske op 06 – 41496165  Of volg ons op Facebook.

Ik help graag met een donatie

We zijn een kleine organisatie en werken op vrijwillige basis. Om onze activiteiten te kunnen blijven doen, hebben we geld nodig. Dit gebruiken wij bijvoorbeeld om folders te maken en te verspreiden, onze website up-to-date te houden en de reiskosten van onze ambassadeurs te vergoeden. We kunnen jouw hulp goed gebruiken. Ook met een klein bedrag zijn we heel blij. We beloven onze donateurs niet te achtervolgen met brieven, mails of telefoontjes.

Wil je ons helpen met een gift? Je kan een bedrag overschrijven naar NL70 TRIO 0379 5886 84 tnv Stichting De Lynx onder vermelding van ‘Paarden bij elkaar’.

sponsor

Een maatje voor Olleke

Olleke staat alleen. Maar dan komt Kasper. Via paardenbijelkaar zijn ze gematcht.

Kijk zelf maar!