Schooldag van de duurzaamheid

De Schooldag van de duurzaamheid is het mooie project waarin schoolkinderen een dag lang bezig zijn met de Junior Global Goals. Vooral door te doen. Ze leren bijvoorbeeld over afval recycling, kleding ruil, het repareren van spullen en last but not least het belang van een groene omgeving. Ze maken hun plein groen, gaan op excursie en adopteren soms een wijk om schoon te houden. Ze blijven betrokken bij een buurtboerderij en leren over wilde dieren. Lokale organisaties en ondernemers worden erbij betrokken én blijven erbij betrokken. Zo wordt er op dorpsniveau vaak een hele stap voorwaarts gezet.

Stichting de Lynx vindt dit natuurlijk prachtig en wil graag een klein steentje bijdragen. Daarom helpt ze om het leuke en leerzame Welles Nietes memory van de Schooldag van de duurzaamheid bij kinderen thuis te krijgen.

Ga naar de website van de Schooldag van de duurzaamheid en koop ook een setje (vanaf € 5,95 per stuk of € 9,95 incl verzendkosten). En. als je wilt dat jouw school ook meedoet aan de Schooldag van de duurzaamheid, laat je directeur dan een mailtje sturen aan info@sdvdd.nl, dan gaan wij ons best doen het voor elkaar te krijgen.

www.schooldagvandeduurzaamheid.nl