De eerste berm- en tuinbordjes staan in het groen

De tuinbordjes van Stichting de Lynx met uitleg over ecologisch beheerd groen verschijnen op verschillende plekken in de gemeente Lochem. De partij Lochem Groen heeft een eigen variant gemaakt, en biedt deze aan op de eigen website. Er is een samenwerking gestart met de producent Biopanel die de bordjes kan printen. De bordjes zijn biologisch afbreekbaar en CO2-neutraal geproduceerd.

Stichting de Lynx heeft een aantal ontwerpen gemaakt voor bordjes met een verklaring voor wat je buiten ziet, bijvoorbeeld: “Dit is een berm vol natuur” en “Let niet op de ‘rommel’, we doen dit voor de merel, vlinder, bij & hommel”. Het is een kleine bijdrage aan de stappen die we als maatschappij willen zetten naar een natuurinclusieve samenleving.

Op deze pagina vind je de bordjes en hoe je ze kan downloaden, of een ontwerp op maat kan krijgen.

Zoek