Boomvragers en -aanbieders

Bossenmakelaar. Het klinkt als een verkoper van bosgrond. Maar wij hebben er een ander beeld bij: verbindingen maken tussen grondeigenaren die bos willen aanplanten en partijen die hieraan willen bijdragen. Afgelopen maand hebben we een mooie verbindingen kunnen leggen.

Zorgverzekeraar plant voedselbos aan

We ontvingen bij Stichting de Lynx de volgende vraag. Een landelijke zorgverzekeraar wil graag op een teamdag met 50 mensen bomen aanplanten. Ze zorgen zelf voor plantmateriaal. Wij hebben daarvoor een geschikte locatie gevonden: een tuinderij, in gemeenschappelijk eigendom, die graag aan voedselbos wil aanplanten. De lijst met plantmateriaal lag al klaar maar er waren nog geen middelen om dit ook te realiseren.

Dat gaat nu lukken, in februari gaat er geplant worden. Resultaat wordt een halve hectare voedselbos. Bos waar CO2 wordt vastgelegd en waar gezond voedsel wordt geproduceerd. Begin 2022 volgen de foto’s van het jonge bos.