Nieuw voedselbos door match van vraag en aanbod

veldhof bomen planten

Wat is er mooier dan bijdragen aan nieuw bos in Nederland. Dat is een van de vele groene doelen van Stichting de Lynx. In de laatste maanden konden we hier een bijdrage aan leveren door een mooie koppeling tussen vraag en aanbod te maken.

Univé nam contact op: wij willen graag met een groep werknemers bomen planten, en we hebben geld voor plantmateriaal. Heel fijn aanbod! Maar waar vind je de grond om te gaan planten. Gelukkig heeft bestuurslid Tjitske Ypma een groot netwerk, zeker in de groene hoek. Daaruit kwam tuinderij de Veldhof naar voren. Zij willen graag een halve hectare voedselbos aanplanten. Met veel bomen en struiken. Daarvoor ontbrak alleen nog het budget bij dit coöperatieve samenwerkingsverband van tuinder en deelnemers.

Deze vraag landde goed bij Univé. Misschien herinnert u zich nog de appel en de peer uit het logo van deze coöperatieve verzekeringsmaatschappij: er is dus aandacht voor gezondheid en gezond voedsel.

Dus het was eigenlijk niet eens moeilijk om tot een goede match te komen. Maar wel zeer bevredigend. Het resultaat is te zien op bijgaande foto’s, genomen op de plantdag op 18 februari.

Deze actie sluit heel mooi aan bij onze bijdrage aan de voorbereidingen voor een nationale bossenmakelaar. Hiermee kunnen we toewerken naar nog veel meer plantdagen! Zie onze pagina over de bossenmakelaar