Stichting De Lynx faciliteert Ponyclub Eefde voor contact mens-dier

Stichting De Lynx is voor Ponyclub Eefde een dierenweitje bij school aan het realiseren. Ook zijn er gesprekken met verzorgingshuis Sutfene. Idee is dat mens en dier elkaar kan ontmoeten bij de wei. Knuffelen met pony’s, borstelen en rijden is goed voor het welzijn van mens en dier.

Dit gebeurt onder andere de vierde zondagmiddag van de maand. Tientallen kinderen en hun ouders komen dan naar het weitje om te genieten. Wanneer het weitje bij school af is -naar verwachting eind dit jaar- kunnen ook schoolkinderen makkelijk contact maken met de pony’s. En bezoekjes aan het verzorgingshuis dragen ook daar bij aan ontmoeting en ontspanning.

Bijzonder aan het weitje bij school is dat er ook een voedselhaag is aangeplant, voor mens en dier. Soorten als zwarte bes, hazelnoot, wilg, linde en roos zorgen voor voedsel voor allerlei diersoorten, zoals insecten, vogels en kleine wilde zoogdieren. Bessen en hazelnoten lusten de kinderen. Gesnoeide takken gaan naar de pony’s die er een gevarieerd menu van krijgen.