Vergroenen van Heuvelrugtuinen

Vos in een Heuvelrugtuin

Het project Wild in je Achtertuin is in het laatste half jaar vooral gericht op de tuinen in de Utrechtse Heuvelrug. Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug onderscheidt zich van de meeste andere Nationale Parken in Nederland vanwege de hoeveelheid mensen die er in wonen, werken en leven.

Daarom worden de tuineigenaren met de actie Wild in je Achtertuin geholpen om te zien wat er er nu al in hun tuin leeft en wat ze kunnen doen om te zorgen dat dit alleen maar meer wordt.

Vele tuineigenaren uit bijvoorbeeld Baarn, Soest, De Bilt en Leusden hebben al meegedaan. Hun verhalen kun je lezen op de nieuwspagina van Wild in je Achtertuin.

Zo meldt deelnemer Johan: “Zo leuk: de camera heeft een vos gefotografeerd! Daar had ik al een beetje op gehoopt. Zo mooi om te zien! Daarnaast hazen, muisjes en een eekhoorntje. Heel leuk aan dit project dat je ziet dat het vergroenen van je omgeving en het creëren van hoekjes en plekjes ook echt helpt, ze vinden een fijne plek in onze tuin. Niet alleen fijn voor ons als leefomgeving maar ook voor dieren dus!”

Daar zijn we bij Stichting de Lynx blij mee, zo kunnen we de wereld weer wat groener maken!